Uniformen kopen en straatwerk - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Mirjam Lange - WaarBenJij.nu Uniformen kopen en straatwerk - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Mirjam Lange - WaarBenJij.nu

Uniformen kopen en straatwerk

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

16 Januari 2008 | Kenia, Mombassa

Lieve vrienden,

Bedankt voor jullie reacties. Fijn dat er mee geleefd wordt! Vooral de leuke reacties over mn jurk deden me erg goed… dank je!

De afgelopen dagen is het rustig geweest in Kenia. Er wordt hier heel veel gebeden en dat helpt. Vorige week ben ik zelf ook nog even naar pinkstergemeente geweest om op een vrijdaggmiddag met elkaar een uurtje te bidden en te zingen. Ik ben nu twee keer in deze gemeente geweest en het voelde wel goed om daar te zijn. Ik hoop ook nog andere kerken te bezoeken en dan een keuze te maken. We zullen zien.
De jongens zijn afgelopen maandag weer naar school gegaan. Ze hadden zaterdag nieuwe schoenen gekregen. De meeste jongens waren er blij mee, anderen vonden de schoenen te groot, te klein, te krab, te... en wilden op hun sportschoenen naar school, maar dat mag natuurlijk niet. Op school moet iedereen er hetzelfde uitzien (vandaar het uniform) om de verschillen tussen arm en rijk niet te laten zien. Voor de 7 jongens die nog niet zo lang in Onesmus wonen, moesten we maandag een uniform aanschaffen. Ze vinden het geweldig om een uniform te kopen, want het is vaak lang geleden dat ze naar school zijn geweest, en nu kunnen ze weer gaan.
Verder ben ik bezig geweest met de dagelijkse gang van zaken; weekplanning maken en doorspreken met het personeel, samen met de maatschappelijk werkster de dossier van de jongens op orde brengen, etc.

Van de week liep ik in Mombasa. Ik ontmoette een straatjongen en ik dacht, laat ik weer eens ouderwets met een groepje wat gaan eten. Verderop stonden nog een paar bekende jongetjes en met elkaar liepen we naar het 'restaurantje'. We liepen een smal steegje in; een paadje met aan weerskanten de eetkraampjes waarin terplaatse eten wordt gemaakt en gegeten. Terwijl we daar zaten kwamen er nog een paar jongens bij zitten die in Onesmus hebben gewoond, waaronder Wambua, Muremi en Munyasya. Er zaten ook jongens die ik al drie jaar ken en dan kun je al een beetje herinneringen op halen.Gezellig hoor. Ze aten allemaal een goed gevuld bord en vroegen natuurlijk waarom ik zelf niets nam... maar het leek me beter om dat nog maar even niet te doen...om buikproblemen te voorkomen.

Voor vandaag stond er weer een protest gepland. Op tv zagen we dat er wat onrust was in de stad, maar tot nu toe geen grote commotie en het lijkt erop dat het leger hard optreedt en bijvoorbeeld traangas gebruikt om de groep onder controle te houden. Morgen hoop ik ook gewoon weer aan t werk te gaan.

Veel liefs,

Mirjam

  • 16 Januari 2008 - 14:19

    Judith:

    Hoi Mirjam,
    Fijn om te lezen dat het weer rustig is in Kenia. Ik vond het toch wel een beetje verontrustend. Wat jammer dat Wambua en Muremi nog steeds op straat zijn...Ik had stiekem gehoopt dat ze wel terug mochten komen. Nou doe je de jongens heel veel liefs van mij? Zeg maar dat ik ze heel erg mis.
    Veel succes en plezier!
    Liefs Judith

  • 17 Januari 2008 - 18:14

    Wilco:

    Ha Meske!

    Je doet goede daden, daar houd ik van! Ben trots op je! X

  • 18 Januari 2008 - 20:15

    Marianne :

    Hoi hoi
    Goed om te weten dat je je herinneringen weer doet ophalen en goed dat je zo af en toe de uitdaging in gaat tippies jij
    Groetjes

    Marianne Honing

  • 26 Maart 2008 - 14:04

    Marije:

    Meryemmeke, waar kan ik jouw adres vinden zodat ik t.z.t. een geboortekaartje naar je kan sturen????
    Ga zo door met de goede werken..
    Liefs van mij..

Verslag uit: Kenia, Mombassa

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 Februari 2010

Obc loopt leeg en ik ga weer naar school

29 November 2009

Mutiso overleden

30 September 2009

De bevalling

17 September 2009

Nieuws uit Kenia (augustus)

27 Mei 2009

Your grandmother did it also!!
Mirjam

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 358
Totaal aantal bezoekers 63708

Voorgaande reizen:

15 December 2007 - 16 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: