Mutiso overleden - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Mirjam Lange - WaarBenJij.nu Mutiso overleden - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Mirjam Lange - WaarBenJij.nu

Mutiso overleden

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

29 November 2009 | Kenia, Mombassa

Lieve vrienden en familie,

Vorige week maandag ochtend werd ik gebeld en kreeg ik een schokkend bericht te horen: “Mutiso is dead”.
Eén van onze jongens is overleden. De avond ervoor was hij weggegaan zonder toestemming en kwam niet meer thuis. 's Morgens zagen een aantal jongens op weg naar school Mutiso in het veld liggen, vlakbij het vliegveld. Mutiso is duidelijk door iemand vermoord; hij had verschillende wonden verooorzaakt door een mes. Gezien de aard van de moord denken we dat er iets aan vooraf is gegaan. Mogelijk was er een probleem tussen Mutiso en de dader. Op dit moment doet de politie onderzoek.
Mutiso zijn familie woont een dag reizen bij ons vandaan, ergens in een klein dorpje. Zij hebben hem nooit meer gezien nadat hij was weggelopen van huis.
Via via via… hebben we telefonisch contact kunnen krijgen en een deel van zijn familie is vandaag in Mombasa gearriveerd. Zij zullen bepalen waar Mutiso begraven wordt. De jongens zijn aangedaan; ze hebben hun vriend en broer verloren. Toch zijn ze ook rustig en vorige week gingen de lagere klassen naar school om hun laatste examens van het jaar te doen. (Klas 8 is inmiddels klaar met school en is thuis). Wij en de staf zijn erg ontdaan, we kennen Mutiso al jaren, voordat hij in Onesimus kwam heeft hij ook nog in Dickson gewoond.

Elke jongen schrijft een brief aan de ouders over hoe Mutiso was (ze kennen hem niet omdat hij zo’n 7 jaar niet thuis is geweest), en ook schrijven ze een brief voor in het boek dat we maken voor in het centrum. Gisteren hebben de jongens de mooiste foto’s van hem uitgezocht en die gaan we laten ontwikkelen voor in de twee boeken.

Van de week zijn we ook met zijn foto naar de straat gegaan om daar het bericht te vertellen. Nieuws gaat ook hier snel, dus ze wisten het allemaal al.
Mutiso stond goed bekend en de straatjongens en meiden zeggen dan ook naar de begrafenis te willen komen als die hier wordt gehouden.

Willen jullie bidden voor de jongens, de staf en de familie van Mutiso?

Lieve groeten,

Mirjam




  • 29 November 2009 - 20:08

    Elizabeth:

    Heftig zeg!
    Sterkte!!\liefs

  • 29 November 2009 - 20:13

    Wilco:

    Wat een naar bericht. Kdenk aan je xxx

  • 29 November 2009 - 20:40

    Gerry:

    Mirjam ik kan de juiste woorden niet vinden. Het is verschrikkelijk, jammer, triest,
    Sterkte voor de familie,de jongens van OBS, voor jou en de staf.
    Liefs

  • 30 November 2009 - 07:16

    Ans:

    Wat afschuwelijk zeg!! Heel veel sterkte voor iedereen daar. Ik denk aan jullie. Liefs, Ans uit Best.

  • 30 November 2009 - 08:52

    Gonda:

    Mirjam sterkte en God's nabijheid, trooste en wijsheid in dit alles.
    Dik en Gonda

  • 30 November 2009 - 21:02

    Femke:

    Hoi Mirjam,

    Wat een verschrikkerlijk bericht. Gecondoleerd en veel sterkte.

    Liefs,

    Femke

  • 01 December 2009 - 07:45

    Chantal:

    Hai Mirjam,
    Wat verschrikkelijk! Veel sterkte aan iedereen bij jullie daar gewenst. Als je wilt, kan ik je nog een paar leuke foto's van Mutiso uit 2006 mailen. Ik heb alleen geen mailadres van je...
    liefs, Chantal (uit Utrecht/Zeist)

  • 04 December 2009 - 10:06

    Emma Hemelaar:

    Lieve Mirjam,

    Heel veel sterkte voor jullie allemaal.
    Ik weet zeker dat jullie veel mooie herineringen hebben aan Mutsio en die met elkaar kunnen delen.
    Ik steek hier een kaarsje op voor hem.

    Liefs Emma

  • 06 December 2009 - 19:37

    Laura Smit:

    Lieve Miriam,

    Wat erg!! Echt mijn hart sloeg een paar kloppen over toen ik het las! Wow, ik vind dit al vet moeilijk om te accepteren, kun je nagaan hoe jij je moet voelen! Heel veel sterkte ook voor de rest van de jongens!

    Tot januari!

    veel liefs,

    Laura

  • 23 December 2009 - 07:36

    Sandra:

    Hoi Mirjam,
    ondertussen ben ik weer terug in het koude, besneeuwde Nederland. Vind er niks aan en zou het liefste nog in Mombasa zitten. Ik mis het werk en de jongens heel erg! Doe je de jongens de groeten?
    Fijne feestdagen alvast!
    groetjes Sandra

  • 17 Februari 2010 - 16:51

    Bert En Wil:

    Lieve Mirjam, gefeliciteerd met je 31 ste verjaardag! Misschien vier je je verjaardag wel op het strand - - -, wij zitten nog steeds in de kou. Van opa hoorde ik dat Tamara weer naar je toe komt, een fijne tijd gewenst met je zus. groetjes uit Vianen

Verslag uit: Kenia, Mombassa

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 Februari 2010

Obc loopt leeg en ik ga weer naar school

29 November 2009

Mutiso overleden

30 September 2009

De bevalling

17 September 2009

Nieuws uit Kenia (augustus)

27 Mei 2009

Your grandmother did it also!!
Mirjam

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 425
Totaal aantal bezoekers 63691

Voorgaande reizen:

15 December 2007 - 16 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: