Het werk begint! - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Mirjam Lange - WaarBenJij.nu Het werk begint! - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Mirjam Lange - WaarBenJij.nu

Het werk begint!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

08 Januari 2008 | Kenia, Mombassa

Lieve mensen,

Leuk om de verschillende reacties te lezen! Bedankt voor al jullie mailtjes!
Fijn dat iedereen zo meeleeft. Hieronder nog een een verslagje over de politieke situatie in Kenia.
Het weekend is vrij rustig geweest, met weinig voorvallen. Wel zien we op TV dat mensen nog op de vlucht zijn en dat er kampen worden ingericht.
De leiders willen wel overleg, maar de oppositie roept toch steeds op voor demonstraties. Het lijkt dat er meer gestreden wordt om macht dan om het belang van de mensen en het land.
Voor dinsdag was er weer een demonstatie gepland in Nairobi, maar de overheid heeft voorlopig alle demonstraties verboden.
In Mombasa is het momenteel rustig en iedereen gaat weer door met hun leven. Winkels zijn open, marktkramen zijn weer gevuld. Onze vrijwillgers zijn vandaag ook weer naar de projecten gegaan, waar het overigens constant rustig is geweest.

Bid met ons mee dat de leiders gaan inzien dat ze moeten denken aan het belang van de mensen en niet aan eigen macht. Ook dat de mensen gaan inzien dat wraak en vernietiging niet het antwoord is en dat ze zullen kiezen voor vrede en vergeving; ook dat het morgen in Mombasa niet uit de hand gaat lopen en er geen slachtoffers zullen vallen.

Na alle feestdagen en commotie rondom de verkiezingen, vandaag met Ria en Matheka een eerste vergadering gehad waarin we in we in grote lijnen besproken hebben wat ik ga doen. Om te beginnen zal ik de dagelijkse structuur aanbrengen in het Onesimus Boys Centre. Gisteren al een vergadering gehad met de staf in Onesimus Boys Centre. Er is al wel een structuur aanwezig, maar er wordt onvoldoende aan gehouden. Het personeel heeft aansturing nodig en de jongens ook.
De school is een week uitgesteld. Maar we hebben gepland dat onze 24 jongens deze week toch alvast les op het centrum krijgen. Sommige jongens van 14 jaar hebben nog moeite met lezen, dus het is echt nodig om extra les te geven. 's Middags staat er bijvoorbeeld, voetbal of volleybal op het programma. Verder moeten we deze week uniformen en schoenen kopen met de jongens, dat wordt ook nog een hele klus.

Veel liefs en bedankt voor interesse!

Mirjam

  • 08 Januari 2008 - 14:11

    Jurjanne:

    He Mirjam,

    Goed te horen dat je aan de slag bent gegaan. Kan me voorstellen dat je naar al het gedoe ook wel gewoon aan het werk wilt. Ik ben blij dat alles een beetje rustig is momenteel. Nu nog even hopen dat er een positief reisadvies komt. We wachten het maar af.

    Nou tot gauw en succes daar.
    Liefs Jur

  • 08 Januari 2008 - 15:04

    Gerry:

    wat fijn dat jullie weer aan de slag kunnen. blij om de horen dat het iets rustiger is en dat het goed gaat met de kinderen. de berichten die hier op tv verschijnen baren me toch echt zorgen. Met jullie hoop ik dat de leiders aan het algemeen belang gaan denken.
    groetjes aan iedereen

  • 08 Januari 2008 - 15:09

    Anneke:

    ha Mirjam,

    Goed te lezen dat het rustig is en dat jij nu echt met "je werk"gaat beginnen.Heb het boek waar je over vertelde ontvangen. Als het goed is nemen Chris en Jur het voor je mee. Had het liever zelf gebracht .. maar ja!
    Veel succes en tot horens.
    X Anneke

  • 08 Januari 2008 - 15:11

    Ineke:

    Leuke jurk!!!

    Dikke kussen,

    Ineke

  • 08 Januari 2008 - 15:25

    Marianne:

    Hoi lieve meid,

    Ik wilde je eigenlijk voor nu zeggen "Dat ik van je hou".

  • 08 Januari 2008 - 15:38

    Erwin:

    Hoi Mirjam!

    Heel veel succes daar! Helden voor de Heer voortbrengen! We bidden veel voor je op de bidstonden, vooral voor bescherming.

    Groeten en heel veel zegen!
    Erwin

  • 08 Januari 2008 - 16:59

    Femke:

    Hoi Mirjam,

    fijn dat het met jou goed gaat, minder fijn al die enge berichten. Heb de laatste tijd veel aan jullie gedacht en zal ook voor jullie bidden!

    Zet hem op!

    Liefs, Femke

  • 08 Januari 2008 - 18:27

    Jane En Arrry :

    hallo bij opa hebben we samen met roos de foto,s van kenia bekeken ze waren erg mooi vind ik volgens mij is kenia een leuk land en mooi land verder nog veel succes in kenia en kusjes van ons xxxx
    groetjes van jane arry dyon joop

  • 08 Januari 2008 - 19:54

    Tamara:

    Hi zusje,

    Fijn dat je nu echt aan het werk kan gaan! Succes met het aanbrengen van structuur. Wees geduldig daarin... Ik hoop je in maart te komen helpen!
    We blijven bidden voor vrede in Kenia.
    Mirjam, en ook Roos, die jurk.... mmm.

  • 08 Januari 2008 - 20:04

    Christina:

    Hey Mirjam,

    Wat leuk dat je mij een mailtje hebt gestuurd van je site! Fijn om te lezen dat de rust weer enigszins terugkeert in Mombassa! Ik heb aan je gedacht. Leuk om je werk daar te volgen! Zetm op, het werk is hard nodig!
    Als je het leuk vindt om mijn belevenissen te lezen, kun je kijken op www.christinaoskam.waarbenjij.nu. Ik zit namelijk voor bijna een half jaar in Midden-Amerika, waar ik ook vrijwilligerswerk ga doen! Ben er nog maar net een paar dagen hoor!

    Groetjes, Christina

  • 08 Januari 2008 - 21:48

    Wilco:

    He Smeer!
    Goede berichten, dat doet me deugd! Nice dress! ;-)
    Liefs!

  • 09 Januari 2008 - 08:28

    Rianne:

    Ik was ook in de ban van je jurk! Ik wist niet dat ze in Kenia ook cocktailparties hadden. Ik volg het nieuws op de voet. Fantastisch dat je deze site zo goed aan het bijhouden bent.
    X ( en brief is onderweg )

  • 09 Januari 2008 - 10:57

    Yvonne:

    Hee Mirjam,

    Alle berichten die je leest in de kranten en tv...bid ik voor. Ik weet ook gewoon dat jij met Jezus onverwoestbaar bent. Ik ben blij je zo af en toe te helpen.

    Liefs,

    Yvonne

  • 09 Januari 2008 - 12:19

    Dagmar:

    Hoi Mirjam,

    Fijn om te lezen dat het goed met je gaat! Na alle nieuwsberichten liep ik al dagen aan je te denken namelijk. Uiteindelijk heb ik Wilco gemaild en de link van deze site van hem gekregen.

    Het ga je goed! Succes met alles!

    Liefs, Dagmar

  • 09 Januari 2008 - 15:55

    Annelies:

    Lieve Mirjam!
    Wat fijn om te horen dat alles goed gaat. Keep up the good work! En zelfs daar zie je er fantstisch uit!
    Xx

  • 09 Januari 2008 - 17:26

    Roos:

    Verschrikkelijk die foto.
    Moest je van de 2 nou echt deze kiezen?

    zucht


  • 10 Januari 2008 - 17:47

    Willeke:

    Haha die jurk ;) Iedereen reageert erop! Klinkt goed allemaal, behalve politieke situatie natuurlijk..ik volg het allemaal, Simon weet nog niet zeker of hij gaat, als het rustig blijft wel natuurlijk, maar Kisumu was wel erg onrustig. Je hoort het nog wel!
    Ik hoop je in de zomer weer te zien!!
    Geniet van je tijd daar!
    xx Willeke

  • 10 Januari 2008 - 20:48

    Desire En Amira:

    hallo Mirjam.

    leuk om je op de foto te zien en te lezen over hoe het daar gaat. gelukkig iets beter als ik het zo lees. lieve zus veel sterkte ,kracht en God bless you.

    x desire


  • 11 Januari 2008 - 13:07

    Ineke:

    Lieve Mir,

    Laat je niet gek maken hoor, die jurk staat je fantastisch!
    Ik mis je enorm dat snap je, zeker nu ik weer allemaal dingen voor de stichting doe die we samen horen te doen!

    Fijn dat je weer aan het werk kon gaan want daar kwam je tenslotte voor.

    Ik vind je geweldig!

    Kus,

    I

  • 11 Januari 2008 - 17:39

    Janny Henry:

    hoi Mirjam fijn dat het goed gaat
    en fijn dat je weer aan de slag kan.
    We bidden voor jou en je mensen. Heel veel zegen en liefs
    gr Janny

  • 11 Januari 2008 - 17:58

    Esther:

    Huhumba uw jurk! Lieveke pas je wel goed op jezelf daar, al die enge verhalen, bah.
    Ik denk aan jou...en de handgeschreven liefdesbrief is onderweg!

    X Es

    PS: hopelijk scheer je je oksels nog wel..ik weet het niet..die jurk, ik maak me zorgen.

Verslag uit: Kenia, Mombassa

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 Februari 2010

Obc loopt leeg en ik ga weer naar school

29 November 2009

Mutiso overleden

30 September 2009

De bevalling

17 September 2009

Nieuws uit Kenia (augustus)

27 Mei 2009

Your grandmother did it also!!
Mirjam

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 63704

Voorgaande reizen:

15 December 2007 - 16 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: