Aankomst in Mombasa - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Mirjam Lange - WaarBenJij.nu Aankomst in Mombasa - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Mirjam Lange - WaarBenJij.nu

Aankomst in Mombasa

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

19 December 2007 | Kenia, Mombassa

Lieve allemaal,

Bedankt voor de leuke berichten van jullie!

Zondagochtend ben ik aangekomen in Mombasa. Op het vliegveld stonden de jongens van Onesimus (OBC) met Ria en Matheka. Erg leuk!
Na begroeting zijn we naar OBC gegaan. Twee jongens hadden een spandoek gemaakt met een welkoms tekst. We hebben met elkaar taart gegeten die eigenlijk heel lekker was. (meestal ziet Keniaanse cake/taart er smakelijk uit, maar na de eerste hap blijkt ie dan erg droog te zijn en aan je gehemelte te blijven plakken…

We zijn met elkaar naar de Elim-Church geweest. Het was een bijzondere dienst. Er kwamen verschillende artiesten, ook uit Tanzania. Het meest onder de indruk was ik van een zanger die een beetje 'op leeftijd' was en in paars trainingspak zijn gospelsongs liet horen. Er was ook een ex-straatjongen uit Nairobi die zeer enthousiast liederen zong en danste over het podium. Zijn optreden was een bemoediging voor onze jongens en hij zelf was een voorbeeld.

Alle jongens en kinderen van Dickson (weeshuis) mochten daarna naar voren komen en werden gezegend.

Op dit moment zijn we druk bezig met het organiseren van een Special Christmas Street Event. Monique en Judith, twee vrijwillgers uit Nederland hebben hiervoor geld ingezameld. Gisteren ben ik voor t eerst weer in het kamp Mamboxini geweest, waar de straat jongens bivakeren. Toen ik aan kwam, zag ik als eerste de kleine jochies op grond liggen met een lijmfles aan de mond. Dat was wel triest om te zien. Toch was iedereen ook heel vrolijk en was het leuk om iedereen weer terug te zien.

We hebben voor het Event een team (Young Life) uitgenodigd om te helpen met de invulling van het kerstprogramma. Deze Keniaanse organisatie richt zich op de zwakkere jongeren zoals straatkinderen en kinderen uit sloppewijken.
Programma: voetbal, daarna Christmas- en andere gospelsongs, kerstboodschap, improvisatie drama en prayers met de kinderen. Tenslotte lunch en t-shirts uitdelen als Christmas present.
Denk aan ons en bid aub voor vrijdag.

Liefs,

Mirjam

  • 19 December 2007 - 18:23

    Remke:

    heej Mirjam,

    Een leuk ontvangst, mooi!
    Ik wilde je veel succes wensen de komende periode en natuurlijke hele fijne kerstdagen en nieuw jaar om nooit meer te vergeten!

  • 20 December 2007 - 07:23

    Alex:

    Hoi Mirjam,

    Leuk om te lezen dat je zo groots verwelkomd ben.

    Ik wens jouw de komende periode heel veel plezier ondanks de soms trieste omstandigheden, die je beschreef.

    Gods zegen,
    Alex de Keijzer
    Waterport Barendrecht

  • 22 December 2007 - 15:40

    Christina:

    Hoi Mirjam,

    Ik denk vaak aan je! Wat een wereld van verschil zal je meemaken. Bijzonder gevoel geeft dat... Hier valt de sneeuw uit de bomen en dan te bedenken dat jij heerlijk de zon op je huid voelt. Ik zal zeker voor je bidden en ik wens je sterkte en kracht om je werk uit te kunnen voeren. Geniet van alles wat je kunt leren en kunt doen.

    Liefs Christina

  • 27 December 2007 - 15:52

    Jonathan & Heleen:

    Lieve Mirjam,

    Wat super om te lezen hoe je weer op je plekje in Kenia bent! We hopen dat je er heele leuke feestdagen hebt gehad samen met iedereen daar! Vast heerlijk aan het strand....
    He we wensen je nog een heel goed uiteinde en een fantastisch (begin) van 2008!

    xxx Jonathan & Heleen

  • 28 December 2007 - 11:04

    Hannah:

    Oh wat fijn om op de hoogte te blijven van het gebeuren daar, ik ben begin december teruggekomen na drie maanden dcc en begin het best een beetje te missen. Gods zegen!

Verslag uit: Kenia, Mombassa

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 Februari 2010

Obc loopt leeg en ik ga weer naar school

29 November 2009

Mutiso overleden

30 September 2009

De bevalling

17 September 2009

Nieuws uit Kenia (augustus)

27 Mei 2009

Your grandmother did it also!!
Mirjam

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 63711

Voorgaande reizen:

15 December 2007 - 16 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: